فایل معلم

فروشگاه جامع فرهنگیان انواع درس پژوهی اقدام پژوهی کنش پژوهی گزارش تخصصی کلیه مقاطع

دانلود مقالات دانشجويي فايل معلم فروشگاه فايل معلم دانلود گزارش تخصصي  مديران مدارس دانلود اقدام پژوهي معلمان كنش  پژوهي معلمان و مديران

اطلاعیه فروشگاه

در فروشگاه فایل معلم جدیدترین و ارزانترین فایل های شما معلمان عزیز قرار داده شده با کیفیت ترین و ارزانترین فایل ها فقط در فروشگاه فایل معلم موجود هست درصورت بروز مشکل به ايميل Darspajouhi95@yahoo.com نامه بزنید یا هم از بالا گزیه پیگیری خرید را کلیک کنید با تشکر فروشگاه فایل معلم

دانلود اقدام پژوهي علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دوم به درس جمله سازی

دانلود اقدام پژوهي علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دوم  به درس جمله سازی

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم دانش آموزان پایه دوم  را به درس جمله سازی که زمینه انشا نویسی است علاقه مند نمایم ؟

 

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 23 صفحه

قيمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چكيده

در ابتدای دوره دبستان که هدف اصلی آن آموزش خواندن و نوشتن فارسی پایه است،در کنار درس های فارسی (خواندن) و املا درسی با نام جمله نویسی وجود دارد.هدف از ارائه این درس ایجاد تونایی اولیه نوشتن فعال در دانش اموزان است،بدین معنی که پس از آموزش نوشتن غیر فعال (رونویسی) و آموزش نوشتن نیمه فعال (املا) به مرحله آموزش نوشتن فعال یا خلاق می رسیم.در این مرحله که با درس جمله سازی آغاز می شود و با درس انشا ادامه می یابد دانش اموزان به این مهارت دست می یابند که پیام های خود را به صورت فرایند سخن نوشتاری،تولید و به مخاطب فرضی یا واقعی ارائه نمایند.

جمله سازی در واقع مقدمه ای است برای آماده سازی دانش آموزان در درس انشا.است.

در جمله سازی است که دانش اموزان می توانند اولین تجربیات خلاقیت نوشتاری را کسب کنند؛ با انواع جمله های خبری،پرسشی،امری و تعجبی آشنا شوند؛جایگاه انواع مقوله های صرفی مثل گروه اسمی،ضمایر و... را در ساخت جمله بیاموزند و قواعد نحوی موجود در دستور زبان فارسی  را به طور غیرمستقیم تجربه کنند.

مقدمه

نوشتن نخستين  نشانة با سوادي است و اهميت صحيح نوشتن كلمات به اندازه اي است كه مردم عموماً غلط نوشتن كلمات را بارزترين نشانة بي سوادي مي دانند ، اهميت نوشتن و نياز به صحيح نوشتن در ايجاد ارتباط با ديگران بر كسي پوشيده نيست . چرا كه آدمي اجتماعي است و نمي تواند از ارتباط با افراد اجتماع صرف نظر كند و به ناچار جنبه هايي از شخصيتش در نوشته هايش مانند ، نامه هاي دوستانه و رسمي و تجاري و درخواست ها و مكاتبات ، جلوه مي كند و از آنجا كه بيشتر مشاغلي كه افراد تحصيل كرده در اجتماع دارند به صحيح و دقيق نوشتن نياز دارد . به همين جهت از ابتداي آموزش رسمي خواندن و نوشتن ، به كودكانمان مي آموزيم كه چگونه بنويسند و اقداماتي در اين باره انجام مي دهيم تا بتوانند آموخته هاي خويش را در هر موقعيتي به كار بندند . جامعه نيز از دانش آموزاني كه در مدارس درس مي خوانند انتظار دارند كلمات زبان رسمي خود را صحيح بنويسند و اين انتظار به حق است و به جاست كه وزارت آموز ش و پرورش از راه هاي مختلف براي رسيدن به اين مقصود و برآوردن اين انتظار اقدام كند .

اولين بخشي از آموزش كه به اين مسئله مي پردازد جمله نويسي است. اما متأسفانه مشاهده مي شود كاستي ها و ضعف هايي در آموزش اين درس وجود دارد و بسياري از دانش آموزان در نوشتن كلمات آموخته شده در متن هايي به جز متن درسي مشكل دارند و انتظارات ما را براي كاربرد صحيح كلمات و رعايت قواعد نوشتن آنها در هر موقعيت و متني برآورده نمي كنند .

بيان مسئله

در بسياري از مدارس ما توجه به صحيح نوشتن كلمات محدود مي شود ، آن هم به اين صورت گذرانده مي شود كه معلم متني را براي دانش آموزان مي خواند تا بنويسند . پس از پايان ، آنها را صحيح مي كند و سپس تكليفي را كه معمولاً شامل چند بار نوشتن از روي كلماتي كه در متن اشتباه نوشته شده است و يا رونويسي از روي درس مي باشد را به فراگيران پيشنهاد مي كند . و در جلسة بعد پس از بازديد تكاليف ، متن ديگري را براي كلاس مي خواند .

در اين برنامه كمتر جايي براي آموزش نوشتن صحيح كلمات و يادگيري شكل ، معاني و مفاهيم كلمات جديد و جمله نويسي و موارد استعمال آنها و تنوع در نحوة آموزش وجود دارد .

حیطه زبان آموزی، چهار ركن اصلی گوش دادن صحبت كردن  خواندن و نوشتن امروزه در دنیا به عنوان یك قانون مسلم پذیرفته شده، در آموزش تمامی زبان های دنیا و برنامه های آموزشی مدنظر قرار می گیرد.

در این چهار قدم به ترتیب نوشتن جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده، چرا كه سه امر گوش دادن و صحبت كردن و خواندن برای نوشتن مقدمه و پیش سازمان دهنده، و زمینه بوده و بالاترین سطح را به خود اختصاص داده است.

از آنجایی كه مقطع ابتدایی پایه ای برای مقاطع دیگر بوده امروزه در امر زبان آموزی نگارش از اهمیت بالایی برخوردار است، مخصوصاً در پایه سوم كه اولین پایه ای است كه به صورت مستقل انشا نوشته می شود، چون در پایه دوم از جمله نویسی استفاده می گردد، این جملات اكثراً مرتبط با هم نیستند و هر یك به طور جداگانه نوشته می شود و بیشتر نحوه و ساختار جمله، منظم كردن جملات در هم ریخته، كوتاه سازی، تركیب جملات ساده یا جمله سازی با كلمات ساده مد نظر است. برای دانش آموزان نوشتن جملات و متن به صورت مرتبط در پایه دوم با توالی مناسب مشكل می باشد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,500 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
46_938591_4041.zip135.5k





دانلود اقدام پژوهي تقویت روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه

دانلود اقدام پژوهي تقویت  روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه               دانلود اقدام پژوهي چـگونه توانستم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم ؟ فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 26 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه   چكيده امروز، در نقاط مختلف دنيا، افراد زيادي از اختلالات اجتماعي رنج مي‌برند و بيماري‌هايي چون افسردگي، اضطراب، پرخاشگري همچون بيماري سرماخوردگي روز به ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان

دانلود اقدام پژوهي پرورش اخلاق ورفتار اسلامی دردانش آموزان

دانلود اقدام پژوهي پرورش  اخلاق ورفتار اسلامی دردانش آموزان               دانلود اقدام پژوهي چگونه می توانم اخلاق ورفتار اسلامی رادردانش آموزانم پرورش دهم؟ فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 19 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه مقدمه       ای کاش می توانستیم مفاهیم گفتاری ونوشتاری خودراآن چنان تعریف کنیم که مخاطبان ماازگفته هاونوشته های ما،همان برداشت راکنندکه مطلوب ماست! شایدبر ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان

دانلود اقدام پژوهي بهبود خط نوشتاری با استفاده از انواع فعالیت های جذاب

دانلود اقدام پژوهي بهبود خط نوشتاری با استفاده از انواع فعالیت های جذاب             دانلود اقدام پژوهي چگونه می توانم با استفاده از انواع فعالیت های جذاب، خط نوشتاری "زهرا"را بهبود بخشم؟ فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 18 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه چکیده : این پژوهش در سالتحصیلی 91 – 90 در مدرسه ی شهید قاسملو ، روستای گوالان ، منطقه ی زنجانرود انجام شده است. بنده ،آموزگار پایه ی دوم  در اوایل سالت ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان

دانلود اقدام پژوهي بر طرف نمودن ناسازگاری دانش آموزان ( مقطع ابتدايي)

دانلود اقدام پژوهي بر طرف نمودن  ناسازگاری دانش آموزان ( مقطع ابتدايي)              دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموزس .م رابرطرف کنم فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 25 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه چکیده :    این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش اموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل   شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و.... ، مسخره كردن دي ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان

دانلود اقدام پژوهي رفع مشکل افسردگی دانش آموزان دوره ي راهنمايي

دانلود اقدام پژوهي رفع  مشکل افسردگی دانش آموزان دوره ي راهنمايي             دانلود اقدام پژوهي چگونه می توانم مشکل افسردگی دانش آموز فاطمه را حل کنم. فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 18 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه چکیده     تفاوت عمده ی همه ی مکتب های مادی با ادیان الهی در نوع نگرش آنها به انسان و ابعاد وجودی اوست. و هر کدام از آنها برنامه ها و سیاست های خود را بر اساس برداشت خود از ماهیت ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان