فایل معلم

فروشگاه جامع فرهنگیان انواع درس پژوهی اقدام پژوهی کنش پژوهی گزارش تخصصی کلیه مقاطع

دانلود مقالات دانشجويي فايل معلم فروشگاه فايل معلم دانلود گزارش تخصصي  مديران مدارس دانلود اقدام پژوهي معلمان كنش  پژوهي معلمان و مديران

اطلاعیه فروشگاه

در فروشگاه فایل معلم جدیدترین و ارزانترین فایل های شما معلمان عزیز قرار داده شده با کیفیت ترین و ارزانترین فایل ها فقط در فروشگاه فایل معلم موجود هست درصورت بروز مشکل به ايميل Darspajouhi95@yahoo.com نامه بزنید یا هم از بالا گزیه پیگیری خرید را کلیک کنید با تشکر فروشگاه فایل معلم

دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم

دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم

 

 

 

 

 

 

 

دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم ؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 34 صفحه

قيمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده

نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.

در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد :

  • دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.
  • اكثر فراگيران در درس انشا فعال شدند.
  • كلاس ها براي معلمان ديگر خسته كننده و ملال آورنبود.
  • در ميان دانش اموزان و معلمان بيشتر شد.
  • اين شكل كار زمينه هاي رشد اجتماعي فراگيران را نيز فراهم مي سازد
  • انسان هاي متفكر و خلاق و نقاد را به بار مي آورد.
  • عادت به مطالعه و بررسي و تحقيق را را نيز فراهم مي سازد.
  • گنجينه لغات فراگيران افزايش مي يابد.
  • افزون بر نگارش ، مهارت سخن گفتن بسياري از آنها بهبود خواهد يافت.
  • خلاقيت فراگيران را افزايش یافت.

مقدمه:

انسان تنها آفریده ای است که می تواند منظور خود را با زبان و به وسیله نمادهای کلامی و گفتاری، به دیگران انتقال دهد. او یاد گرفت که از تصاویر نیز به عنوان نمادهای ارتباطی استفاده کند و دوباره آموخت که بنویسد. واقعاً قابل تحسین است که انسان گفتن را به نوشتن تبدیل کرد و این یعنی ثبت و ماندگاری کلام و گفته ها. شاید اگر کلام خداوند هم در ادیان مختلف، نوشته نمی شد، به شکل امروزی در اختیار جامعه قرار نمی گرفت

نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت. این منطقی است که هر کسی خوانده اش را خوب بفهمد، می تواند آن را به زبان خودش، خیلی خوب بنویسد. .

(انشا درس روييدن در خود-رئوفي 1390)

 اگر معلمان جامعه به تفکر خلاق و منطقی و انتقادگر معتقد و متصف بوده و در پی اعمال این تفکر باشند، بالطبع باعث انتقال به افراد تحت آموزش خود شده، آنان نیز به صورت نسبی به این گونه اندیشیدن مسلح می شوند

مقطع ابتدايي زير بناي مقاطع ديگر تحصيلي مي باشد و در مقطع ابتدايي نيز پايه اول اساس پايه هاي ديگر مي باشد و هر چقدر دانش آموزان در اين پايه بهتر آموزش ببينند در پايه هاي ديگر راحت تر هستند و بالعكس ؛ در پايه اول دو درس رياضي و فارسي ( قرائت فارسي و املاي فارسي ) كليدي هستند و بيشترين ساعات به اين دو درس اختصاص مي يابد و از بين دو درس ذكر شده درس فارسي از اهميت دو چنداني برخوردار مي باشد. طوري كه بدون يادگيري درس فارسي , يادگيري دروس ديگر تقريباً غير ممكن مي باشد. از آنجا که یکی از اهداف درس فارسی در دوره ی دبستان تقویت مهارت تفکر خلاق در فراکیران است و یکی از اهداف مهم در دوره ی ابتدایی می باشد ما خود را  موظف به انجام این کار می دانيم لذا تصمیم گرفتيم با کمک  انشا تفکر خلاق را در فراگیرانم بهبود بخشيم . امید است در سایه ی رحمت حق تعالی از عهده این کار بر بیایيم.

معرفی خود:

اينجانب …………… ، دبیر ادبیات فارسی ،  دارای …………………. ، مدت ……..سال است که در خدمت سازمان مقدس آموزش وپرورش مشغول تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم هستم . مدرسه تثبیتی من در سال 92-91 آموزشگاه راهنمایی …………… واقع در شهرستان …………… می باشد .

بيان مسئله

    پس از چند جلسه تدریس در درس انشا پایه سوم راهنمایی  به این نتیجه رسیديم که در طول سالهای گذشته به درس انشا اهمیتی داده نشده بود زیرا دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت . نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود.

همچنين بارها در کلاس درس و به خصوص درساعت انشا و در جريان حل تمارين ،مخصوصا قسمت هايي از كتاب كار فارسي كه نياز به تفكر و خلاقيت دارد متوجه شدم دانش اموزانم با مشكل رو به رو مي شوند. كلاس انشا سرد و بي روح بود و اغلب نوشته هاي فراگيرانم كليشه اي و تكراري بودند.هم چنين در نوشتن موضوعاتي واگرايي كه براي انشا در جريان كلاس انشا ارائه مي كردم متوجه شدم كه تعدادي از آنها در اين امر مشكل دارند يا اينكه فقط پاسخ هاي تكراري را بيان مي كنند. بارها پيش امده كه پاسخ هاي تعداد زيادي از آنها به مسائلي كه نياز به تفكر و خلاقيت دارد شبيه به هم و تكراري هستندو به رو نويسي از روي  تعداد محدودي  از بچه ها روي مي آورند.

روزي در كلاس به فراگيرانم گفتم اين جمله را ادامه بدهند:  ( اگر من ...............................) بعد از توضيح درخواست مربوطه متوجه شدم كه تعداد زيادي از آنها جملات كليشه اي و تكراري كه از روي يكديگر نوشته بودند، را به كار برده اند يا كه اصلا هيچي ننوشته بودند این مسئله فکر مرا به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانم دانش آموزان را با درس انشا آشتی دهم ؟

کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاورم؟

و شيوه هاي بهبود مهارت تفكر خلاق را در كلاس درسم به اجرا در بياورم تا فراگيرانم بتوانند نوشته هاي خلاقي را روي كاغذ بياورند و به كلاس ارائه كنند.

اين موضوع ابتدا مرا نگران كرد ولي من تصميم گرفتم كه اين مشكل دانش اموزانم را علت يابي و حل كنم. از انجايي كه در ترم آخردانشگاه  درسي به نام اقدام پژوهي ارائه شده فرصت را مناسب دانستم تا آموخته هاي  نظري كلاس هاي دانشگاه را در كلاس درسم عملي كنم.

در جريان كلاس مسئله اي را كه با آن مواجه بودم مطرح كردم و اتفاقا يكي از دوستانم كه مشغول تدريس در پايه سوم راهنمایی مي باشد با من هم نظر شد و اظهار كرد كه او هم مثل من با اين مشكل رو به رو است. يكم قوت قلب گرفتم و عزمم جدي تر شد تا اين مسئله را بتوانم به نحو احسن علت يابي كنم. با بيان مسئله براي استاد و مشورت با ايشان  تصميم گرفتيم كه به اصطلاح با يك تير دو نشون بزنيم. يعني با توجه به اين که در این ترم درس اقدام پژوهی داریم بر آن شدیم که هدف مشترکمان را دنبال کنیم تا هم فعالیت عملی اقدام پژوهی را به نحو احسن انجام بدهیم وهم قدمی در راستای رفع مشکل دانش آموزانمان در کلاس برداریم.

هم چنین باتوجه به اظهارات دانش آموزان در بسیاری مدارس از ساعت انشا برای جبران سایر دروس استفاده می شود و این امر نشانگر اهمیت ندادن به آن است.

فهرست مطالب

چکیده 5

مقدمه: 6

معرفی خود: 7

تعریف واژگان و مفاهیم: 9

انشا از نظر لغوی: 9

—انشاء چیست؟. 9

—تعريف مهارت تفکر خلاق: 10

تعریف دانش آموز 12

پيشينه علمي.. 13

هفت گام اساسی تا انشا نویسی.. 15

فعالیتی برای افزیش درک مطلب دانش آموزان دوم ابتدایی.. 15

2 ) مشکل اسا سی و مهم انشا 19

کتابخوانی.. 19

گام چهارم :انشا کوتاه 21

گام پنجم:تقویت حس بینایی.. 21

تقویت حس شنوایی.. 22

نوشتن انشای بلند. 22

گام ششم:انشای گروهی یاانشای مشارکتی.. 22

سکوی پرتاب به دنیای نوشتن.. 22

خلاصه ی یافته های اولیه. 23

«چند نکته درباره ی نگارش». 24

«اصول ومبانی انشا». 24

«انواع انشا». 25

«معیارهای ارزشیابی». 25

گردآوری اطلاعات ( شواهد 1) 26

ملاك هاي ارزشيابي.. 27

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 28

آموزش آیین نگارش به دانش آموزان. 29

تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن.. 29

گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 ) 30

3- ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار 30

نتيجه گيري: 32

پیشنهادات.. 33

منابع: 34

 

 

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,500 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
128_991356_5346.zip60.9k





دانلود اقدام پژوهي جذاب وبانشاط كردن كلاس تاريخ

دانلود اقدام پژوهي جذاب وبانشاط كردن كلاس تاريخ               دانلود اقدام پژوهي چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب کردم؟ فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 19 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه چکیده از زماني كه به تدريس درس تاريخ‌ پرداختم، متوجه عدم علاقه و توجه برخي از دانش‌آموزان به كلاس شده‌ام؛ كه از درس، كتاب و معلم گريزان و بيشتر سعي دارند كه خودشان بصورت مستقل و بدون اتك ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان

دانلوداقدام پژوهي كمك به دانش آموزان در زمينه يادگيري درس تاريخ

دانلوداقدام پژوهي كمك به دانش آموزان در زمينه يادگيري درس تاريخ               دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم به دانش آموزم پروانه در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم   فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 16 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه مقدمه  اختلال یادگیری:  اصطلاح اختلال یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش آموزانی برخاسته‌است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه می& ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان

دانلود اقدام پژوهي بهبودمهارت دانش آموزان در حل مسائل رياضي پايه دوم

دانلود اقدام پژوهي بهبودمهارت دانش آموزان  در حل مسائل رياضي پايه دوم               دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ببخشم ؟   فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 19 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه چکیده   بی شک همه ی انسان ها در طول زندگی با مسائلی رو به رو می شوند که آن ها را وادار به فکر کرده تا برای حلّ مشکل خود به دن ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان