فایل معلم

فروشگاه جامع فرهنگیان انواع درس پژوهی اقدام پژوهی کنش پژوهی گزارش تخصصی کلیه مقاطع

دانلود مقالات دانشجويي فايل معلم فروشگاه فايل معلم دانلود گزارش تخصصي  مديران مدارس دانلود اقدام پژوهي معلمان كنش  پژوهي معلمان و مديران

اطلاعیه فروشگاه

در فروشگاه فایل معلم جدیدترین و ارزانترین فایل های شما معلمان عزیز قرار داده شده با کیفیت ترین و ارزانترین فایل ها فقط در فروشگاه فایل معلم موجود هست درصورت بروز مشکل به ايميل Darspajouhi95@yahoo.com نامه بزنید یا هم از بالا گزیه پیگیری خرید را کلیک کنید با تشکر فروشگاه فایل معلم

دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم خط نوشتاری دانش آموزان را بهبود بخشم

دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم خط نوشتاری دانش آموزان را بهبود بخشم

 

 

 

 

 

 

 

دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم خط نوشتاری مهدیه  را بهبود بخشم؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 19 صفحه

قيمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه

در پژوهش حاضر ، با توجه به این اصل که کودک بیشتر به بازی علاقه مند است ، بد خطی دانش آموز اصلاح شده است . همچنین به صورت ریشه ای به مشکل پرداخته شده است ، نه این که متوسل به رو نویسی هایبی هدف و خسته کننده شود که در مواردی به تشدید مشکل منجر می شود .

این نوشتار شامل چندین بخش است که پس از بیان مسئله و ارائه ی شواهد و تحلیل داده ها ، راه حلهایی را بطور موقّت در نظر گرفته و سر انجام پس از گزینش روش مؤثّر با نظارت بر آن شواهدی دال بربهبود مشکل ارائه کرده و پس از تأیید وضع مطلوب از جانب چند مرجع ، توصیه هایی شده است.

آموزشگاهی که این پژوهش در آن انجام می شود ، دارای ویژگیهای زیر می باشد :

دانش آموز مورد نظر دختری با قد متوسط  ( 120 سانتی متر)  و وزن ( 25 کیلو گرم) می باشد. او فرزند چهارم یک خانواده ی 4 نفری می باشد. و والدین او دارای سواد چهارم ابتدایی هستند و از نظر مالی در سطح متوسط می باشند.او دارای یک برادر 3 ساله نیز می باشد.

   در نوشته های این دانش آموز اندازه ی حروف در یک کلمه با هم تناسب ندارند .          ( حروف دندانه دار ، ریز و حروف قبلی و بعدی را درشت می نویسد ) دو جزء کلمات ترکیبی را خیلی با فاصله می نویسد ، به طوری که دو کلمه ی جدا از هم تصور می شود. حروف گودی دار ( مقعر ) مانند " ی "  ، " ل " و " ن " را به صورت شکسته و گوشه دار می نویسد.

اتصالات حروف را در کلمات به صورت اصولی انجام نمی دهد و در نوشته هایش خط زمینه را رعایت نمی کند. گاهی که اشتباه می نویسد دوباره بدون پاک کردن ، روی همان کلمه ی اشتباه شروع به تصحیح می نماید . بنابراین نوشته ها ی وی نا مفهوم و کثیف به نظر می رسد. به خاطر همین بد خطی و عدم استفاده از مداد پاک کن در اکثر مواقع ، دفاتر و کتابهایش اغلب کثیف و نا مرتب است.

البته گاهی با تشویق های من و مادرش حوصله به خرج می دهد و خوب می نویسد. و این روزنه ای برای شروع به اصلاح وضع موجود برای من می باشد.

 

ü     راستی چه عواملی موجب ایجاد این مشکل شده است؟

ü     آیا ضعف از اندامهای نوشتاری اوست ؟

ü     آیا ما می توانیم این مشکل را رفع کنیم ؟ 

شرایط موثر بر بدخطی دانش اموزان :

گانیه معتقد است که برای یادگیری دو دسته شرایط وجود دارد : شرایط درونی یادگیری و شرایط بیرونی یادگیری . البته در بررسی علل بدخطی و بد آموزی خطی دانش آموزان دوره ی ابتدایی علاوه بر عوامل آموزشی و تربیتی و در حقیقت ، کار معلم ، که جزء شرایط بیرونی هستند باید شرایط درونی که مربوط به شرایط روانی کودکان می باشند نیز مورد توجه قرار گیرند چه بسا بدخطی دانش آموزان  به دلیل حالات عاطفی نامطلوب  و نداشتن هدف و انگیزه برای زیبا نویسی و یا ضایعات استخوانی  و یا نداشتن آمادگی روحی روانی و محیط  نامناسب و فقر آموزش همچنین تمرینات غلط و فقدان رسیدگی باشد برای ارائه ی راهکار های مناسب عوامل به طور کلی به سه گروه عمده تقسیم بندی می شود.

الف ) عوامل مربوط به خانواده :

بی توجهی اولیا به خط بچه ها وطرز نوشتن انها  و یا سر مشق نادرست دادن  و همچنین والدینی که خودشان بد خط هستند زمینه هایی برای بد خطی فرزندان را فراهم می کند بدخطی والدین  سر مشق نا مناسبی برا ی کودکان است از انجا که خوشنویسی مهارتی است  که باید اموخته  شود  چنان چه  کودک  در خانواده ای زندگی کند که  اعضای ان از ذوق  و استعداد بیشتری برخوردار باشند کودک زمینه ی بیشتری برای خوب نوشتن دارد خانواده هایی که به صورت  دیکتاتور ی و دموکراسی و ﺁزادی مطلق اداره  می شوند نیز تاثیرات متفاوتی  بر عملکرد  دانش اموز دارند افرادی دوران کودکی  خود را در خانه ای اکنده از استبداد و خود خواهی می گذرانند هیچ گاه فرصتی برای ابراز وجود و نشان دادن قابلیت ها و گرایش های خود به دست نمی اورند  ( زرهانی خرداد 89 ص 21)  کودکانی که در خانواده هایی زندگی می کنند که نسبت به فرزندان خو بی تفاوت اند وار تشویق و تنبیه به موقع برای انجام تکالیف فرزندانشان استفاده نمی کنند در واقع انگیزه ی لازم  را برای انجام بهتر تکالیف در فرزندان خود به وجود نمی اورند چنین کودکانی اغلب با اکراه و بی میلی اقدام به نوشتن می کنند و نتیجه ی  عملکرد آنها رضایت بخش نخواهد بود همچنین مو قعیت کودک در خانه یعنی تنها فرزند خانواده بودن یا کوچکترین کودک یا تنها دختر خانواده بودن وارتباطی که کودک با خواهر و برادران خود دارد سبب یادگیری های مهارتی بدنی متفاوتی می شود .

انتظارات خاص والدین از فرزندان خود اگر با واقع بینی همراه باشد اختلالی در رفتار بچه ها به وجود نمی آورد ولی اگر این انتظارات بدون توجه به امکانات فرزند باشد سبب بروز عکس العمل های شدید از طرف بچه ها می شود و سبب شکست بچه ها در انجام کارهای معین می گردد همچنین وضعیت طبقاتی خانواده بر روی یادگیری دانش آموز تاثیر دارد وضع مادی و معنوی خانواده در رشد نوشتن بچه ها تاثیر دارد تحقیقاتی که درباره ی اختلاف استعداد بچه ها در طبقات مختلف به عمل امده است نشان می دهد که پرورش استعداد بچه ها در حد وسیعی مربوط به فرهنگ و راه زندگی طبقات است. شریعتمداری (1367)

فهرست مطالب

چکیده 3

واژه های کلیدی: 3

مقدمه. 4

شرایط موثر بر بدخطی دانش اموزان : 5

ادبیات و پیشینه ی تحقیق.. 8

آموزش درست نویسی: 10

گردآوری اطلاعات( شواهد 1 ): 11

تجزیه و تحلیل داده ها 12

ارائه ی راهکارهای عملی برای برطرف کردن مشکل بدخطی دانش آموز 13

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 15

گردآوری اطلاعات(شواهد دو) 16

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن. 17

پیشنهادات.. 18

منابع: 19


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,500 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
126_991377_2044.zip30.6k





دانلود اقدام پژوهي جذاب ساختن کلاس و ارائه راهکار های کاربردی در یادگیری مفاهیم درس زبان انگلیسی پایه هشتم

دانلود اقدام پژوهي جذاب ساختن کلاس و ارائه راهکار های کاربردی در یادگیری مفاهیم درس زبان انگلیسی پایه هشتم               دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم با جذاب ساختن کلاس و ارائه راهکار های کاربردی دانش آموزان پایه هشتم را در یادگیری مفاهیم درس زبان انگلیسی یاری دهم فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 22 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه   چکیده:   تحقیق حاضر در سال تحصیلی   94-1393 در کلاس 2B پایه هشتم آموزشگاه حضرت معصومه روستای ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان

دانلود اقدام پژوهي بهبود وضعیت انضباطی دانش آموزان پایه دوم راهنمایی

دانلود اقدام پژوهي  بهبود  وضعیت انضباطی دانش آموزان پایه دوم راهنمایی               دانلود اقدام پژوهي چگونه وضعیت انضباطی دانش آموزان پایه دوم راهنمایی را بهبود بخشیدم فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 30 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه     چکیده اينجانب ………….. دارای مدرک ……………… ، معاون آموزشی مدرسه ………. ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان

دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم

دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم               دانلود اقدام پژوهي چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم ؟ فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 34 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه چکیده نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان

دانلود اقدام پژوهي جذاب وبانشاط كردن كلاس تاريخ

دانلود اقدام پژوهي جذاب وبانشاط كردن كلاس تاريخ               دانلود اقدام پژوهي چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب کردم؟ فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 19 صفحه قيمت 2500 تومان قسمتی از مجموعه چکیده از زماني كه به تدريس درس تاريخ‌ پرداختم، متوجه عدم علاقه و توجه برخي از دانش‌آموزان به كلاس شده‌ام؛ كه از درس، كتاب و معلم گريزان و بيشتر سعي دارند كه خودشان بصورت مستقل و بدون اتك ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان